Veelgestelde vragen

Wij doen er alles aan om jou een onvergetelijke ervaring mee te geven. Zowel tijdens de voorpret als tijdens de Ronde van de Westfriese Omringdijk zelf! Heb je een vraag over de Ronde van de Westfriese Omringdijk en kun je het antwoord niet op onze website terug vinden? Dan helpen wij graag om jouw vraag te beantwoorden.

Inschrijving 2022

Inloggen
Hoe kan ik inloggen in mijn persoonlijke account?
Als je jouw e-mailadres eerder hebt gebruikt tijdens een inschrijving, kies dan tijdens jouw nieuwe inschrijving voor ‘Inloggen’. Je ontvangt een code van ‘noreply@atleta.cc’ om in te loggen en verder in te schrijven.

Schrijf je je voor het eerst in met jouw e-mailadres, vul dat het hele inschrijfformulier in. Kies dan nog niet voor ‘Inloggen’. De volgende keer dat je je inschrijft, kan je wel kiezen voor ‘Inloggen’.

Als je eenmaal ingeschreven staat, kan je in jouw dashboard inloggen. De link naar jouw dashboard vind je in de bevestigingsmail van jouw inschrijving.
Inschrijving
Wanneer gaat de inschrijving open?
De inschrijving voor de Ronde van de Westfriese Omringdijk 2022 gaat op maandag 28 februari om 09.00 uur open.

Wanneer sluit de inschrijving?
De inschrijving sluit op 20 juni 2022, of eerder als we uitverkocht zijn.

Zolang we nog niet uitverkocht zijn, kan je van 21 juni tot en met 2 juli 16.00 uur een startbewijs bemachtigen via de Late Bird inschrijving.

Hoeveel kost het om in te schrijven?
De tarieven vind je hier.

Hoe kan ik inschrijven?
1. Ga naar de startpagina
2. Kies voor ‘Inschrijven’
3. Doorloop alle stappen van het inschrijfformulier
4. Zodra je bent ingeschreven, ontvang je per e-mail een bevestigingsmail van ‘noreply@atleta.cc’. Via de link 'Open dashboard' kun je jouw inschrijving beheren.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?
De bevestigingsmail is afkomstig van ‘noreply@atleta.cc’. Check ook jouw spam of ongewenste mail.

Als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen, neem dan contact op via dit formulier. Mogelijk heb je een typefoutje gemaakt in het e-mailadres.

Is er een na-inschrijving?
De inschrijving sluit op 20 juni 2022, of eerder als we uitverkocht zijn.
Zolang we nog niet uitverkocht zijn, kan je van 21 tot en met 2 juli 16.00 uur een startbewijs bemachtigen via de Late Bird inschrijving.
Inschrijving wijzigen, annuleren, overdragen
Hoe wijzig ik mijn afstand, persoonlijke gegevens, verwachte eindtijd en/of shirtmaat?
Ga naar ‘Open dashboard’ in jouw bevestigingsmail om jouw persoonlijke gegevens te wijzigen.

Jouw afstand wijzigen kun je doen door contact met ons op te nemen via dit formulier.

Je kunt jouw gegevens wijzigen t/m 23 mei 2022.

Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Als je niet mee kunt of wilt doen, dan kun je jouw inschrijving aan iemand anders overdragen. Hoe dat gaat, zie je bij de vraag over ‘overdragen’.

Leden van Le Champion kunnen hun inschrijving t/m 23 mei 2022 schriftelijk annuleren en krijgen hun inschrijfgeld (min administratiekosten) terug. Zie hiervoor de Algemene voorwaarden op de website.

Hoe kan ik mijn inschrijving overdragen aan iemand anders?
Ga naar 'Open dashboard' in jouw bevestigingsmail. Open jouw registratie en klik in jouw ticket op 'Wijzigen'. Wijs de ticket toe aan 'Iemand anders'. Vul het e-mailadres en de naam in van de persoon aan wie je jouw ticket wilt toewijzen en 'Bevestig' dit.

Je kunt jouw inschrijving t/m 2 juli 2022 toewijzen aan iemand anders. De overdracht is voor eigen risico. Le Champion bemiddelt hier niet in.
Algemene voorwaarden
Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?
De Algemene voorwaarden vind je hier.
Leeftijd
Wat is de minimale leeftijd om deel te nemen aan het evenement?
Deelnemers tot en met 12 jaar kunnen slechts deelnemen onder begeleiding van een volwassene.
Wielerkleding
Is er wielerkleding beschikbaar?
Klik hier voor meer informatie over de wielerkleding.

Ik ben vergeten wielerkleding te bestellen, is dit nog mogelijk?
Als je al ingeschreven staat, open dan jouw registratie in jouw dashboard en kies voor ‘Extra’s bestellen’. Je kan t/m 23 mei 2022 een wielershirt en/of wielerbroek bestellen.

Wanneer ontvang ik mijn bestelde wielerkleding?
In de week voor het evenement ontvang je jouw bestelde wielerkleding.
Stuurbordje
Wordt mijn stuurbordje thuisbezorgd?
In de week voor het evenement ontvang je uitvoerige informatie over jouw deelname aan het evenement per e-mail. Deze e-mail is tevens het bewijs waarmee je jouw stuurbordje kunt ophalen.

Ik woon in het buitenland, ontvang ik mijn stuurbordje met de post?
Indien je met een buitenlands adres staat ingeschreven, dien je jouw stuurbordje op te halen. Je ontvangt in de week voor het evenement informatie hierover.

De naam op het stuurbordje is verkeerd. Kan ik de naam op het stuurbordje veranderen?
Als een stuurbordje eenmaal is gemaakt, kan de naam helaas niet meer veranderd worden.

Ronde van de Westfriese Omringdijk 2022

Start/finish
Waar is de start? Waar is de finish?
Klik hier voor de start- en finishlocaties.

Wat zijn de starttijden?
Klik hier voor de starttijden.

Mag ik eerder/later starten?
Starten is alleen mogelijk tussen de aangegeven tijden.
Helpdesk
Waar is de Helpdesk van Le Champion?
Bij elke startlocatie is een Helpdesk. Betalen kan alleen met pin. Contact betalen is niet mogelijk. 
Medaille
Krijg ik een medaille?
Na de finish ontvang je een unieke medaille voor jouw behaalde prestatie.
Tijdslimieten
Zijn er tijdslimieten?
De finish is open tot 17.00 uur.
Verzorging, medisch, faciliteiten
Welke verzorging krijg ik onderweg?
Lees hier meer over de verzorgingsposten.

Is er medische hulpverlening aanwezig?
Lees hier meer over de medische ondersteuning.

Is er een fietsreparatieservice?
Klik hier voor meer informatie over pech onderweg.

Zijn er toiletten?
Op de start- en finishlocaties en bij de verzorgingsposten zijn toiletten aanwezig.
Bereikbaarheid
Waar kan ik parkeren?
Lees hier meer over de bereikbaarheid.

COVID-19

Coronamaatregelen
Vindt het evenement in aangepaste vorm plaats?
Het is mogelijk dat de editie van 2022 in een aangepaste vorm zal plaatsvinden. We houden hiervoor nauwlettend de actuele ontwikkelingen in de gaten en zullen hierin schakelen indien nodig.

Welke coronamaatregelen worden er getroffen?
Dit is afhankelijk van de situatie in de weken voor het evenement. We zullen de dan geldende maatregelen nadrukkelijk volgen en alle betrokkenen hierover over informeren.
Afgelasting
Wat gebeurt er als het evenement wordt afgelast?
In het geval dat het evenement wordt afgelast, dan ontvangen alle deelnemers restitutie van het inschrijfgeld, minus de redelijke kosten die Le Champion heeft gemaakt ter voorbereiding op het evenement.

Voor de exacte omschrijving verwijzen we je naar de Algemene voorwaarden.

Overig

Gevonden voorwerpen
Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?
Ben je iets waardevols verloren, informeer dan bij onze Helpdesk ter plekke. Is het niet gevonden, informeer dan ook achteraf even bij onze organisatie via dit formulier.
Vrijwilliger worden
Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
Lees hier meer over vrijwilligerstaken en meldt je aan via het inschrijfformulier.
Le Champion leden
Hoe kan ik lid worden van Le Champion?
Lees hier meer over de voordelen van een lidmaatschap en wordt lid via het inschrijfformulier.

Contact opnemen

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur ons een bericht. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op!